Implanty zębów - co musisz wiedzieć

Niewielka niewidoczna śrubka, a tak wiele zmienia – brak zęba na zawsze przestaje być problemem. Znowu możemy cieszyć się pięknym uśmiechem, a nasze poczucie atrakcyjności wraca. Implanty to rozwiązanie trwałe, a więc ekonomiczne. Dlaczego warto się na nie zdecydować?

Strata zęba zawsze jest przykrym doświadczeniem. Oprócz widocznego braku w uzębieniu dochodzi również do deformacji łuków zębowych, która z czasem powoduje niekorzystną zmianę w wyglądzie twarzy. Kiedy tracimy zęby, broda wysuwa się lekko do przodu, co nas postarza, a przecież nikt tego nie chce.

Brak zęba – z powyższych powodów – to często bardzo znaczące obniżenie jakości życia, które dotyczy fizyczności i psychiki. I chociaż stomatologia jest spektakularnie rozwijającą się dziedziną medycyny, nadal zdarza się, że tracimy zęby. I to wcale nie tak rzadko, jak mogłoby się wydawać. Przyczyn jest wiele i tak naprawdę są powszechne – próchnica, choroby przyzębia, urazy. W różnym stopniu dotyczą przecież każdego z nas.

Implantologia na ratunek

Jak na utratę zęba odpowiada stomatologia? Jedynym znanym dotąd rozwiązaniem, dzięki któremu odtworzony ząb zarówno prawidłowo funkcjonuje, jaki i naturalnie wygląda – jest implantologia. To nowoczesna metoda wypełniania braków uzębienia. Obecnie dynamicznie się rozwija, więc implanty na coraz większą skalę zastępują mosty lub ruchome protezy protetyczne. Implantologia przychodzi z pomocą, kiedy trzeba zastąpić jeden ząb, kilka lub całe uzębienie. W tym ostatnim przypadku czasem wystarczy tylko 4 implanty u góry i 4 na dole, by znowu swobodnie gryźć i się uśmiechać.

Tytanowa śrubka pełna zalet

Implant – wbrew dość powszechnemu mniemaniu – nie jest sztucznym zębem, ale czymś w rodzaju niewielkiej śrubki. Jest wykonany z wyjątkowo szlachetnego metalu jakim jest tytan. Uznawany jest za jeden z najtrwalszych metali na świecie – wyróżnia się niezwykłą lekkością i wytrzymałością. Implant umieszczany jest w kości, by zastąpić korzeń zęba. Jest niewidoczną, ale kluczową częścią zęba. Do niego przykręcany jest łącznik, który stanowi wsparcie porcelanowej korony.

Zalety implantów

Lista zalet implantu jest imponująca. Najlepiej ją wyliczyć, porównując z innymi metodami, po które możemy sięgnąć, kiedy tracimy ząb.

• Implanty są rozwiązaniem trwalszym, a przez to bardziej ekonomicznym.
  • Są też wygodniejsze niż most lub proteza, ponieważ nie musimy ich wyjmować do czyszczenia. W ten sposób zyskujemy na czasie i wygodzie życia.
  • Implanty są bezpieczne i, kiedy już znajdą się w naszej jamie ustnej nie uszkadzają bowiem sąsiednich zębów, jak to się często dzieje w przypadku mostu.
  • Nowoczesne techniki ich wykonania pozwalają na idealne wkomponowanie w uzębienie – dzięki temu zapewniają lepszy fizyczny i psychiczny stan zdrowia.
  • Mamy świadomość, że są trwałe, zapewniają piękny uśmiech i odejmują kilka lat z metryki.
  • Implanty oznaczają większą pewność siebie.

Czy wszczepienie implantu boli

Implant najlepiej wszczepić jak najszybciej, nawet w dniu usunięcia zęba, ponieważ po jego utracie otaczająca go kość powoli, ale nieodwołalnie zanika. Sam zabieg wszczepienia implantu nie jest bolesny, ale cały proces implantacji długotrwały, ponieważ wymagający ogromnej precyzji i dokładności. Przy zakładaniu jednego implantu leczenie może trwać do kilku miesięcy. Tytanowy wszczep wymaga czasu na zintegrowanie się z kością – to daje gwarancję wytrzymałości i bezpieczeństwa.

Jak wygląda leczenie implantologiczne?

W klinice stomatologicznej DeClinic leczenie implantologiczne rozpoczyna się wizytą u lekarza. Zaczyna się ona badaniem diagnostycznym za pomocą tomografu 3D. Trójwymiarowe obrazy pozwalają lekarzowi ocenić wielkość planowanego implantu, co wynika z rozeznania w stanie naszych zębów oraz rozmiarze kości. Podczas tego spotkania stomatolog informuje pacjenta o możliwościach wszczepienia implantu bądź o przeciwskazaniach do tego zabiegu. Ocenia się ogólny stan zdrowia i sprawdza, czy czasem choroby przewlekłe nie wykluczają implantacji. Jeśli zabieg ma być przeprowadzony w narkozie, konieczne są ogólne badania lekarskie.

Na kolejnej wizycie zostaje ustalony szczegółowy plan leczenia. DeClinic stawia na indywidualne podejście, co zapewnia podjęcie optymalnych kroków w każdym przypadku. Aby pacjent czuł się komfortowo w podejmowaniu decyzji o wszczepieniu implantu, lekarz prezentuje mu produkty implantologiczne, przedstawiając ich ceny, wady i zalety, a także odpowiada na wszystkie pytania.

Wreszcie dochodzi do zabiegu wszczepienia tytanowej śrubki, który jest kluczowy w całym tym procesie. Podczas jego trwania pacjent jest znieczulony miejscowo lub w narkozie dzięki czemu nie odczuwa bólu. Jest to zabieg chirurgiczny, podczas którego implant umieszczany jest w kości szczęki bądź żuchwy. Zabieg trwa około 30 minut i nie wymaga hospitalizacji.

Ceny implantów

Cena implantu uzależniona jest od następujących elementów:

• firma, która produkuje implant,
  • rodzaj implantu / rodzaj łącznika (standardowy lub dobierany indywidualnie)
  • materiały użyte podczas zabiegu (śruba zamykająca, śruba gojąca, łyżka wyciskowa, szwy chirurgiczne, transfery, itd.)
  • od konieczności przeprowadzenia zabiegu odbudowującego kość
  • od doświadczenia i umiejętności lekarza, który wykonuje zabieg

Cena implantu i korony jest sumą wszystkich elementów i podejrzane mogą być najtańsze oferty i wysokie rabaty. Wraz z obniżaniem ceny, obniżana jest jakość usług!

Implant z koroną na implancie może przetrwać dłużej niż firma, która go wyprodukowała, dlatego też wybieraj sprawdzone, solidne i działające długo na rynku firmy produkujące implanty.

Higiena jamy ustnej z implantami

O implanty dbamy tak jak o naturalne zęby. Prawidłowa higiena jamy ustnej pozwala cieszyć się nimi przez lata. W DeClinic higienistki edukują, jak należy szczotkować i nitkować zęby oparte na implantach.

Jakie są zalecenia w pierwszym tygodniu po zabiegu wszczepienia implantu?

• postępuj według indywidualnych zaleceń lekarza wykonującego zabieg;
  • nie pal tytoniu;
  • nie pij alkoholu;
  • unikaj wysiłku fizycznego;
  • nie jedz twardych potraw;
  • stosuj odkażające płukanki z chlorheksydyną.